kadayıf



  • 250-300 gr kadayıf
  • 100 gr tereyağ
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ceviz
Şerbeti için
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • birkaç damla limon suyu

Önce şerbeti hazırlamaya başlıyoruz. Şeker ve suyu ocağa koyup 15 dk kaynattıktan sonra kapatıyoruz.

Şerbet kaynarken bir kenarda kadayıfları doğruyoruz. Tepsimizi yağlıyoruz. 
Erittiğimiz tereyağ ve sıvı yağı, doğradığımız kadayıfın üzerine döküp tiftik yaparak iyice harmanlıyoruz. Sonrasında kadayıfın yarısını tepsiye iyice basarak yayıyoruz. Bardak gibi bir şey kullanılabilir bastırırken. 
Üzerine ceviz eklenir ve kalan yarısını yine bastırarak yayarız. Ne kadar ezilirse o kadar iyi olacağı için ben üzerine yağlı kağıt koydum. onun üzerine de başka bir kap yerleştirip damacanayı koydum. yaklaşık 1 saat o şekilde bekledikten sonra 170 derece ısıtılmış fırında güzelce pişirdim. 

Fırından çıkar çıkmaz sıcak tepsiye ılık şerbeti döktüm. Birkaç saat sonrasında afiyetle yemeye hazır. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamburger

Schnitzel

Mücver