Hamburger



Ekmeği için:

  • 1 su bardağı süt
  • Yarım sb yoğurt
  • Yarım sb sıvı yağ
  • 1 yumurta beyazı
  • maya
  • un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yk şeker
Malzemelerin hepsi yoğurulup mayalanmaya bırakılır. Mayası geldikten sonra mandalinayla portakal arasında bir boyutta alınıp yuvarlanır. Ben 15 tane çıkarttım fakat biraz ufak oldular. 12-13 tanesi için ideal. Yuvarladıktan sonra üzerine biraz su sürülüp susam ekilir. Biraz da tepsi mayası beklenir. sonra 200 derecede kızarana kadar pişirilir.

Köftesi için ben inegöl köfte tarifini kullandım. Dondurucuya atmak için köfte yaptığım zaman bir kısmını da hamburger köftesi için ayırıyorum. Fakat sadece hamburger yapmak için içindeki soğanı eklemeyebilirsiniz. 

Karamelize soğan:
  • 1 soğan
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Tuz
  • karabiber
Juljen julyen doğranan soğanlar biraz yağ ile kavrulmaya başlanır. Birkaç dakika sonra tuz, şeker, sirke ve karabiber eklenir. Yavaş yavaş karıştırılarak pişirilir. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Schnitzel

Kuru meyveli kurabiye